Sunday, February 07, 2010

"Mari Kita belajar ilmu sihir"



Semalam saya menonton drama bersiri Merlin. Secara umum kisah ini mengisahkan tentang Sebuah negeri namanya Camelot. Rajanya Uther amat anti kepada ilmu sihir walaupun banginda sendiri menggunakan sihir untuk mendapatkan anak lelaki pewaris tahta Auther.  Oleh kerana amat anti kepada ahli sihir maka dia mengarahkan malah mengisthiyarkan perang kepada ahli sihir...

ahhhh...itu berlaku dalam dunia Drama TV dicipta digubah... tidak bolehkah kita melihat sedikit plot dan tema yang berlaku dalam Drama Merlin dengan kisah .... hangat hari ini...Kisah DSAI dan Saiful Bukhari..

Seperti satu ilmu sihir sedang berlaku dengan ajaibnya.. segala ubat guna-gunanya telah diletakan kena pada tempatnya dan mereka yang terkena Ilmu guna- guna ini akan tergila-gila seperti Putera Auther gilakan Lady Vivian semalam. 

Mereka... ghairah bermain cinta.... namun sebenarnya diperalatkan oleh satu watak lain.. yang mahukan peperangan berlaku..

Ilmu sihir ada di mana- mana. Politik seperti ilmu sihir yang susah untuk berakhir.  Walaupun ditegah keras dalam islam ilmu sihir adalah dosa besar.. namun manusia apa peduli.. selagi niat menghalalkan cara.. Mereka tidak akan penat berusaha untuk menjadikan dan membukti mereka tidak bersalah.

Jom.. kita sedang di ajar bermain sihir.. nanti kelak kita boleh sihir seluruh rakyat kerana kebenaran telah tersihir.  Banyak sihir telah berlaku.

Enjin Jet yang sebegitu besar boleh hilang.. lenyap... seperti seorang ahli sihir mampu melipatkan enjin itu di masukan ke dalam ibu jari dan di bawa keluar tanpa rekod...

wah.. ajaib.. mungkin kita kena berterima kasih kepada satu rancangan "Breaking Magican Code" yang mendedahkan kepada kita bagaimana "sihir" itu dilakukan. ahhh...
segalanya mustahil.. magic memang benar-benar wujud.

Jom.. kita belajar ilmu sihir nanti kita boleh sihirkan beberapa juta wang negara lesap. Dan SPRM akan menjadi hero dalam memburu ahli sihir.

Ada beberapa posyen sihir yang mujarab... ini kita mesti cari... jom kita cari bersama- sama

No comments:

Pages


ShoutMix chat widget
 

Palomar